2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. tota
13. zaw12929
14. stela50
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. bojil
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. sekirata
Методика за изследване на кратковременна и оперативна памет - "С какво ще закърпим килима?"
(1) Цел: Изследване за установяване доколко детето има паметов потенциал за запазване в кратковременната и оперативна памет на възприета зрителна информация и по какъв начин детето използва този потенциал за решаване на нагледни задачи. Методиката се отнася към темата „Диагностика на познавателни процеси”.
(2) Описание: Методиката се базира на принципа за работа с прогресивните матрици на Рейвън. Методиката използва две табла от теста на Рейвън. Пред детето се представят последователно двете табла, като от него се иска да направи избор от дадени под всяко табло шест възможни варианта. Методиката е предназначена за изследване на деца на възраст 5-6 години.
(3) Инструкция: „Ще ти покажа последователно две рисунки на килими (показват се таблата), в които на определено място има липсващо парче (показва се мястото). От теб се иска да разгледаш внимателно всеки килим и да избереш една от картинките, намиращи се под килима, която според теб трябва да бъде поставена на липсващото място, за да стане килима цял”. След като подаде инструкцията, изследователят показва първото табло.
(4) Стимулен материал:
…………………………………………………………….
(5) Оценка на резултатите
# 10 бала – детето се е справило със задачите за по-малко от 20 сек.;
# 8-9 бала – детето се е справило със задачите за време от 21 до 30 сек.;
# 6-7 бала – детето се е справило за време от 31 до 40 сек.;
# 4-5 бала – детето се е справило за време от 41 до 50 сек.;
# 2-3 бала – детето се е справило за време от 51 до 60 сек.;
# 0-1 бал – детето се е справило за време над 60 сек.;
(6) Изводи за ниво на развитие
# 10 бала – много високо;
# 8-9 бала – високо;
# 4-7 бала – средно;
# 2-3 бала – ниско;
# 0-1 бал – много ниско;
Забележка: Таблата със стимулен материал могат да се получат на предоставен от Вас e-mail.
април 2011г.
С о ф и я
Методика за изследване обема на кратковр...
Методика за оценка обема на кратковремен...
Методика за диагностика на паметта. Тест...
Методика за диагностика на мисловни опер...
Благодаря Ви предварително!